Dnešní spotřebitelé si při výběru potravin a nápojů více než kdykoli předtím uvědomují, jaké potraviny a nápoje chtějí konzumovat. Nicholas Hodac ze společnosti Soft Drinks Europe prostředinictvím příspěvku prezentuje dlouholetou praxí průmyslu nealkoholických nápojů v oblasti snižování obsahu cukrů.
Spotřebitelé dnes více než kdy jindy dbají na zdraví při výběru potravin a nápojů, které chtějí konzumovat. Stále častěji vyhledávají výrobky s výživovými hodnotami, méně kaloriemi a cukrem, které jim však přinášejí potěšení. Trend výběru zdravějších potravin a nápojů, včetně nealkoholických nápojů, byl rovněž zvýrazněn širšími společenskými obavami o zdraví. Ukázalo se, že zdravější strava je úzce spojena se zdravějším životním stylem.
Učinit ze zdravější stravy snadnou volbu je hlavním cílem strategie EU Farm to Fork a nedílnou součástí jejího akčního plánu je i Kodex chování EU pro odpovědný obchod s potravinami a marketingové postupy. Jedná se o ambiciózní cíl, který například v UNESDA Soft Drinks Europe, zastupující evropské odvětví nealkoholických nápojů, plně podporují.
Dlouhodobé a úspěšné výsledky v oblasti snižování obsahu cukru
Evropské odvětví nealkoholických nápojů je dlouhodobým zastáncem zdravějšího životního stylu, neboť již od 70. let 20. století se průkopnicky snaží reformulovat složení a nabízet výrobky bez kalorií a cukru. Od té doby reformulace postavili do centra našeho podnikání zaměřeného na zákazníky, a to na základě rozsáhlých zkušeností, které za tu dobu získali při zjišťování, jak spotřebitelé přijímají nové chutě, a při identifikaci technologických překážek, které mohou ovlivnit ambice v oblasti reformulace. Více zde: https://www.linkedin.com/pulse/europes-soft-drinks-sector-has-accelerated-its-actions-nicholas-hodac/.
Další informace ke snižování spotřeby cukru a závazky orgnaizace UNESDA naleznete zde: https://www.unesda.eu/sugar-and-calorie-reduction/.
Autor: Nicholas Hodac, Soft Drinks Europe